СЕО відповідає, або Як криза COVID змінить стратегію ОТП Банку?
Відповідь проста: стратегія не змінюється. Аби пояснити свою позицію, дозвольте мені провести аналогію з імунітетом людини.
Якщо я буду вести здоровий спосіб життя: дотримуватися хорошої дієти, багато займатися спортом, не вживати алкоголь, не палити, швидше за все, я матиму сильний імунітет. Якщо мені буде загрожувати вірус, я знатиму, що вплив на моє здоров'я буде порівняно невеликим, навіть якщо захворію. Я не змінюю свій спосіб життя (для цього вже занадто пізно), але стаю більш обережним, щоб бути в безпеці.
Так і у випадку з банком. У хороші часи ми робимо все для створення так званого імунітету: у нас дуже високий рівень капіталу й ліквідності, у нашого портфеля консервативний профіль ризику, ми уникаємо циклічних галузей і ми дуже ефективні. У цій кризі ми не змінюємо стратегію, ми просто стали більш обережними для нашої ж безпеки.
Більше застережень означає лише те, що ми економимо ресурси й не поспішаємо з проектами, які не є терміновими, поки небо не стане ясним.
У нашому випадку стратегія одна і та ж, тільки тактика може змінитися. Однією з тактичних змін є більш обережний вихід на нові ринки (іпотека, сільськогосподарська земля, інфраструктурні проекти). Набагато більш актуальним є скорочення цифрового розриву між нами та лідерами ринку.
Криза – це завжди можливість надолужити згаяне!
З повагою,
Тамаш Хак-Ковач,
Голова Правління