ОТП Банк став партнером кампанії НБУ із захисту прав споживачів кредитних послуг "Знай свої права: кредити"
Всеукраїнська інформаційна кампанія НБУ із захисту прав споживачів фінансових послуг "Знай свої права: кредити", до якої приєднався ОТП Банк, стартувала цього тижня.
Вона стане продовженням першої подібної кампанії, яку Національний банк проводив у 2021 році, і триватиме у липні−жовтні 2022 року в усіх регіонах України.
Ключове завдання та мета кампанії – захист прав позичальників та поліпшення знань споживачів про кредитні послуги.
Важливим напрямом кампанії стане роз’яснення населенню таких питань: на що звертати увагу під час оформлення кредиту, що таке кредитні канікули та реструктуризація, які їхні умови та порядок оформлення. Також Національний банк разом із партнерами розповість, як перевірити кредитну історію та що робити в разі порушення кредитором чи колектором вимог до етичної поведінки під час взаємодії зі споживачем.
Поліпшення знань та навичок у сфері кредитних послуг допоможе українцям краще зрозуміти свої права як позичальників та ухвалювати зважені фінансові рішення.
"Ми впевнені, що поінформовані споживачі кредитних послуг – більш захищені від фінансових ризиків. Вони краще розуміються у фінансових послугах, приймають усвідомлені фінансові рішення і можуть виваженіше розпоряджатися грошима. Як наслідок, їхнє матеріальне становище буде покращуватися, а це сприятиме зростанню добробуту нашої країни. Саме тому для Національного банку є важливим питання обізнаності споживачів в умовах надання кредитних послуг", – прокоментував заступник Голови Національного банку України Ярослав Матузка.
Він додав, що під час війни кредитування має свої особливості. З одного боку, знизився апетит банків до ризику, з іншого – зменшився кредитний попит населення. Для відновлення роздрібного кредитування, яке сприяє підвищенню споживання, а відповідно й розвитку економіки, потрібно, щоб споживачі кредитних послуг чітко усвідомлювали свої права та зобов'язання перед фінансовою установою та були здатні обслуговувати кредити навіть у разі непередбачуваних ситуацій.
"Звернення споживачів до регулятора щодо правовідносин за кредитними договорами, а також щодо неетичної поведінки осіб під час стягнення простроченої заборгованості становлять левову частину скарг на банки та небанківські фінансові установи. Споживче кредитування у своїй суті несе в собі підвищені ризики саме для споживача, який часто не усвідомлює повну вартість кредиту та свою відповідальність за договором. Саме тому ми приділяємо особливу увагу цьому напряму. Прийняття та удосконалення існуючих нормативно-правових актів, спрямованих на захист прав споживачів, а також пильний нагляд за діяльністю учасників ринку кредитування дають змогу попередити порушення та нормалізувати процеси, але попереду все ще багато роботи", – зазначила начальник Управління захисту прав споживачів фінансових послуг НБУ Ольга Лобайчук.
За її словами, споживачі завжди повинні відповідально приймати рішення щодо укладення договору кредитування, а кредитори прозоро та якісно доносити інформацію про повну вартість та умови послуги.
ОТП Банк підтримав кампанію, ініційовану Нацбанком. Як розповів член правління ОТП Банку з розвитку роздрібного бізнесу Олег Клименко, «питання стосовно кредитних послуг – одні з найбільш поширених та популярних у клієнтів. Свою роль зіграла повномасштабна війна, коли українці просто не встигали розібратися, якими є правила кредитних канікул. Коли у людей зростало напруження, викликане тяжкими подіями, і водночас вони намагалися виконувати свої фінансові зобов’язання. Ця ініціатива дуже актуальна, адже українці мають знати свої права. Повинні звертати увагу на схеми погашення кредитів. Мають оцінювати свої можливості, уважно читати кредитні договори. У цьому зацікавлені і клієнти, і банки».
У межах кампанії Національний банк запускає спеціальну вебсторінку (лендинг) "Знай свої права: кредити" з детальною інформацією про кредитні послуги.
Кампанія відбувається за підтримки міжнародних партнерів – Міжнародної фінансової корпорації (IFC) у партнерстві з Державним секретаріатом Швейцарії з економічних питань (SECO) та Фондом ефективного врядування Уряду Великої Британії в Україні, а також проєкту технічної допомоги Європейського Союзу "Посилення регулювання та нагляду за небанківським фінансовим ринком" (EU-FINREG).
Нагадаємо, Національний банк у травні 2022 року з метою підтримки захисників і захисниць України надіслав лист Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Верховної Ради України з пропозицією внести зміни до Закону України "Про споживче кредитування". Національний банк запропонував заборонити кредитодавцям та колекторським компаніям вживати заходи з повернення простроченої заборгованості щодо захисників України. Наразі відповідний законопроєкт №7414 "Про внесення змін до Закону України "Про споживче кредитування" щодо врегулювання простроченої заборгованості на період дії воєнного, надзвичайного стану" прийнято 8 липня цього року Верховною Радою України в першому читанні.
Поділіться цією новиною з друзями!
Акціонерне товариство «ОТП БАНК» – один з найбільших українських банків з іноземним капіталом, який є визнаним лідером фінансового сектора країни. На ринку він представлений з 1998 року, має стійку репутацію соціально-відповідальної, надійної та стабільної структури, що пропонує споживачам сервіси європейської якості. Банк надає повний спектр фінансових послуг для корпоративних і приватних клієнтів, а також представників малого та середнього бізнесу.
З 2019 року згідно з рішенням НБУ ОТП Банк віднесено до переліку системно важливих банків України, які мають вагомий вплив на розвиток фінансової системи країни.
В Україні АТ «ОТП БАНК» виступає флагманом банківської групи, зареєстрованої Національним банком України, до складу якої також входять ТОВ «КУА «ОТП Капітал», ТОВ «ОТП Лізинг».
Слідкуйте за новинами ОТП Банку в соціальних мережах та месенджерах: Google Новини, Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Telegram та Viber.